راهنمای انتخاب

راهنمای خرید موتور برق و تمامی نکات آن (ویرایش ۱۴۰۱)

امتیاز شما به این مطلب

امتیاز شما به این مطلب

امتیاز کاربر: ۴.۲۹ ( ۵ نتایج)

جامع ترین راهنمای خرید موتور برق

این روزها به دلیل رشد روزافزون جمعیت و مصرف بالای برق شهری و به دنبال آن قطعی های مکرر برق، حضور یک دستگاه تولیدکننده برق احساس می شود. برای خرید موتور برق ایده آل نیاز است تا با راهنمای خرید موتور برق در انواع بنزینی، گازی و خانگی آشنا شوید.

معمولا خرید کالا از نمایندگی اصلی فروش موتور برق، دغدغه‌ کاربر را از بابت اصالت و سلامتی فیزیکی موتور برق را رفع می کند. اما دانستن نکاتی پیش از خرید موتور برق، یا فاکتورهای خرید موتور برق، امری ضروری است. به همین دلیل، در ادامه تمامی آنچه را که نیاز است تا در رابطه با خرید موتوربرق بدانید شرح داده ایم. با مجله آبیاران همراه باشید.

راهنمای خرید موتور برق خانگی

در ابتدا بهتر است با انواع موتور برق بر حسب نوع کاربرد آشنا شویم. موتور برق خانگی، به گروهی از دستگاه های مولد برق گفته می شود که ویژگی هایی مانند بی صدا بودن، کیفیت بالا، ابعاد جمع و جو و رنج توان مناسب برای مصارف خانگی را داشته باشد.

انتخاب یک موتور برق خانگی مناسب

معمولا موتور برق خانگی یا همان Electric Generator، به خوبی می تواند به مدت ۷ الی ۸ ساعت به صورت مداوم کار کند. موتور برق خانگی برای تامین برق پمپ آب، کفکش و پمپ شناور و برای مصارف آبیاری کاربرد دارد. از موتور برق خانگی برای تامین برق روشنایی منازل، برق کولر گازی، اسپرسو ساز، لباسشویی و یخچال، تلویزیون و سایر لوازم خانگی برقی استفاده می شود. معمولا موتور برق هایی که توان آن ها بین ۳ الی ۸ کیلووات هستند و برق تک فاز تولید می کنند برای مصارف خانگی مناسب هستند.

از آنجایی که لوازم برقی خانگی مانند تلویزیون و یخچال نسبت به تغییرات ولتاژ و نوسان آن حساس هستند، استفاده از موتور برق avr دار به شدت پیشنهاد می شود.

موتور برق جنسیس

موتور برق جنسیس یکی از ایده آل ترین دستگاه ها برای مصارف خانگی و صنعتی محسوب می شود. برای مشاهده لیست قیمت موتور برق جنسیس کلیک کنید.
موتور برق جنسیس

یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب و خرید موتور برق، توجه به عدم افت ولتاژ در کارکرد طولانی مدت است. برخی از موتور برق ها پس از دو الی سه ساعت کارکرد، میزان افت ۱ کیلووات را تجربه می کنند. این درحالی است که اگر از یک موتور رده بالا نسبت به ژنراتور استفاده شود، در کارکرد چندین ساعته، افت ولتاژ به صورت جزئی در حد چند وات خواهد بود.

برای این منظور بهتر است توان مصرفی دستگاه های موتور برق خود را محاسبه کنید و با میزان برق تولیدی موتور برق و روش محاسبه آن آشنا شوید.

جدول کیلو وات به امپر

در رابطه با تبدیل کیلووات به امپر، بهتر است بدانید که بسته به نوع موتور برق تک فاز یا موتور برق سه فاز متفاوت است. به این معنی که هر ۱ کیلووات در موتور برق تک فاز آمپراژ برابر با ۴/۵۴ آمپر خواهد بود. علاوه بر آن، در رابطه با تبدیل کیلووات به آمپر در موتور برق سه فاز، هر ۱ کیلووات برابر با ۱/۹ آمپر است.

جدول تبدیل کیلو وات به امپر

برای تبدیل واحد می توانید از جدول بالا کمک بگیرید. در ادامه می توانید با خرید موتور برق صنعتی و راهنمای خرید آن آشنا شوید.

خرید موتور برق صنعتی

موتور برق صنعتی

کاربرد دیگر موتور برق، تامین برق مصارف صنعتی، کارخانجات، کارگاه ها و غیره است. معمولا دستگاهی که برای تامین برق موتور برق صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد؛ توان ۷ کیلووات به بالا را شامل می شوند. برای توان های بالاتر از ۲۰ کیلووات، استفاده از دیزل ژنراتور متداول تر است. یک موتور برق صنعتی ابعاد بزرگتری نسبت به موتور برق خانگی دارد. این امر باعث می شود تا موتور برق صنعتی جابجایی آسانی نداشته باشد و به صورت ثابت در یک مکان قرار گیرد.

در بیمارستان ها، بانک ها و مناطقی که قطعی برق حتی در کوتاه ترین مدت زمان نیز اثرات مخبری می تواند برجای بگذارد، خرید موتور برق یکی از واجبات است. داشتن هر دستگاهی که نسبت به قطعی برق حساس است و قطع و وصلی برق ممکن است باعث سوختن آن شود، بهتر است علاوه بر محافظ، از طریق موتور برق نیز الکتریسیته خو را تامین کند.

موتور برق کمپینگ

اگر دائما اهل سفر هستید و وجود برق برای تامین روشنایی کمپ برایتان اهمیت دارد؛ می توانید از موتور برق کیفی استفاده کنید. موتور برق کیفی یا همان اینورتر دار، طراحی متفاوتی در مقایسه با سایر مدل ها دارد و به دلیل داشتن دستگیره، حمل و جابجایی آن ها آسان است. معمولا برای تامین روشنایی چند لامپ کوچک در کمپ های تفریحی توان هایی بین ۸۰۰ وات الی ۲ کیلووات کفایت می کند.

برای خرید بهترین موتور برق در بازار بهتر است به نکاتی توجه کنید. برای مثال داشتن توان کافی برای تامین الکتریسیته مورد نیاز دستگاه های برقی را حتما در نظر بگیرید.

آشنایی با بهترین مارک موتور برق موجود در بازار

محاسبه توان مورد نیاز برای خرید موتور برق

در جدول توان های مورد نیاز برای روشن شدن هر دستگاه می توانید اطلاعات لازم را بدست آورید. برای محاسبه ی توان مورد نیاز در یک موتور برق، ابتدا نوع دستگاه مصرفی را تعیین کنید. هر موتور برق دارای دو نوع توان حقیقی و ظاهری است. توان حقیقی بر حسب کیلووات تعیین می شود ولی توان ظاهری برحسب ولت آمپر یا همان کیلو ولت آمپر تعیین می شود.

معمولا دو نوع مصرف کننده اهمی و سلفی داریم که به ترتیب دستگاه هایی مانند لامپ های رشته ای، لامپ های ال ای دی و هیتر های برقی هستند. مصرف کننده سلفی نیز شامل لامپ فلوز سنت و موتورهای الکتریکی است. برای محاسبه توان مصرفی هر دستگاه باید از فرمول های زیر استفاده کرد. توان ظاهری هر موتور برق برحسب کاوا محاسبه می شود. برای یافتن توان ظاهری، توان حقیقی را در ضریب توان دستگاه ضرب می کنیم.

موتور برق چقدر برق تولید می کند؟

در ابتدا نیاز است با توان اضطراری و توان نامی موتور برق آشنا شوید. یک موتور برق دارای دو توان است که معمولا یکی از ارقام بزرگتر است دیگری است و به عنوان توان اضطراری دستگاه شناخته می شود.

توان اضطراری: توان اضطراری موتور برق درحقیقت بیشترین میزان برق تولیدی موتور برق است که تنها در چند دقیقه ی ابتدایی روشن شدن دستگاه ایجاد می شود. به این معنی که در لحظات ابتدایی کارکرد دستگاه، شاهد حداکثر میزان برق هستیم.

توان نامی: توان نامی یا همان استندبای موتور برق نیز میزان توان تولید برق توسط موتور برق است که پس از ۵ دقیقه از کارکرد دستگاه، ایجاد می شود.

میزان برق تولیدی دستگاه مولد برق یا همان ژنراتور برق، برحسب توان، نوع موتور و قدرت پیشرانه تعیین می شود. ممکن است با سوال یک موتور برق ۷ کیلوواتی چقدر برق تولید می کند؟ مواجه شوید.

یک موتور برق ۷ کیلوواتی حدود ۷۰۰۰ وات برق تولید می کند. درصورتی که موتور برق تک فاز باشد، با ضرب کردن وات مورد نظر در عدد ۴.۵۴ یا ۴.۸ مقدار تقریبی ولتاژ بدست می آید. برای موتور برق سه فاز نیز توان برحسب کیلووات را در عدد ۱.۴۴ یا ۱.۸ ضرب کرده و آمپراژ بدست می آید.

از آنجایی که محاسبه توان تولیدی موتور برق و آمپراژ برای کاربران عادی دشوار به نظر می رسد. در این مقاله به تعداد دستگاه های مصرفی برای هر موتور برق از توان ۱ الی ۸ کیلووات را ذکر می کنیم.

  • میزان برق تولیدی موتور برق ۱ کیلوواتی: روشن کردن ۱۰ لامپ ۱۰۰ وات
  • میزان برق تولیدی موتور برق ۲ کیلوواتی: روشن کردن ۱۰ لامپ ۱۰۰ واتی به همراه یخچال و تلویزیون
  • میزان برق تولیدی موتور برق ۳ کیلوواتی: ده لامپ ۱۰۰ واتی به همراه یخچال، تلویزیون و اتو
  • میزان برق تولیدی موتور برق ۴ کیلوواتی: ده لامپ ۱۰۰ واتی به همراه یخچال، تلویزیون، پلوپز،کامپیوتر یا لپ تاپ
  • میزان برق تولیدی موتور برق ۷ کیلوواتی: ده لامپ ۱۰۰ واتی به همراه یخچال، تلویزیون، پلوپز،کامپیوتر یا لپ تاپ به همراه کولر گازی

میزان توان مصرفی لوازم برقی

راهنمای خرید موتور برق و مطالعه آن برای فردی که قصد خرید این دستگاه را دارد، بسیار حیاتی است. زمانی که به سراغ تهیه و خرید موتور برق می روید شاید با سوالات بسیاری مواجه شوید. در این مقاله سعی کردیم تا به سوالات متداول در رابطه با خرید موتور برق پاسخ داده باشیم. در صورتی که ابهام یا سوالی در زمینه خرید موتور برق دارید با کارشناسان آبیاران تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. سلام خسته نباشید یک موتور برق دیزلی ۷ کیلووات برای روشن کردن چند نوع لوازم خانگی مناسبه؟

    1. سلام و عرض ادب جناب. منتظر آپدیت های بعدی مقاله باشید حتما که به پاسخ سوالتون می رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا