تعمیرات و نگهداری

چگونه موتور برق را به برق خانه وصل کنیم؟

چگونه موتور برق را به برق خانه وصل کنیم؟

معضلات قطعی برق در مناطق مسکونی و تجاری، به خصوص در مناطق محروم، همه افراد را ملزم به خرید موتور برق می کند. افراد عادی ممکن است در نصب و راه اندازی موتور برق با مشکل مواجه شوند. وصل کردن موتور برق به دستگاه های مصرف کننده برق یا شبکه برق ساختمان، یکی از موراد مهم است که هر فردی نیاز است آن را بداند. بنابراین در این مقاله قصد داریم به پاسخ سوال چگونه موتور برق را به برق خانه وصل کنیم؟ بپردازیم.

نحوه نصب موتور برق

روش نصب موتور برق بر اساس ویژگی های موتور برق و منطقه ی مکانی مورد استفاده، متفاوت است. منظور از ویژگی های موتور برق، داشتن یا نداشتن جایگاه ATS است. برخی از افراد به دنبال خرید موتور برقی می روند که هم زمان با قطعی برق، به صورت اتوماتیک روشن شود. به این منظور نیازمند سفارش یک تابلو ATS یا همان چنج اور نیز هستید. در ادامه به نحوه اتصال موتور برق اتوماتیک می پردازیم. اما در رابطه با منطقه ی مکانی مورد استفاده نیز منظور ساختمان و وجود تابلو برق است و اگر در فضای آزاد قصد استفاده از موتور برق را داشته باشید شرایط متفاوت خواهد بود.

نحوه اتصال موتور برق به برق ساختمان

استفاده از موتور برق و نحوه اتصال آن به برق ساختمان نیازمند بررسی شرایط خاصی است. یکی از مهم ترین مواردی که برای اتصال ژنراتور به برق شهر باید به آن توجه کنید، توان موتور برق است. انتخاب کابل برای نصب موتور برق امری تخصصی است. هرچه توان یک موتور برق بیشتر باشد، کابل آن باید ضخیم تر خریداری شود تا مقاومت لازم را داشته باشد.

چگونه موتور برق را به برق خانه وصل کنیم؟

چگونه موتور برق را به برق خانه وصل کنیم؟ اگر می خواهید یک موتور برق را به برق خانه وصل کنید، بهتر است دستگاهی را انتخاب کنید که جایگاه ATS داشته باشد. اگر دستگاه مولد برقی که خریداری کرده اید؛ اتوماتیک است و جایگاه ATS دارد؛ شما نیازمند سفارش جداگانه یک تابلو چنچ اور هستید. تابلو سوئیچ انتقال خودکار یا همان چنج اور، توسط یک متخصص یا برقکار در کنار تابلو کنترل ساختمان نصب می شود. تابلو چنج اور برق شهری را دریافت می کند و آن را به تابلو کنترل منتقل می کند. تابلو کنترل ساختمان نیز برق کل ساختمان را تامین می کند.

از تابلو چنج اور کابل دیگری به موتور برق متصل می شود. این کابل به جایگاه ATS تعبیه شده روی موتور برق متصل می شود.

مقالات بیشتر: نحوه راه اندازی موتور برق

روشن شدن اتوماتیک موتور برق

تابلو چنج اور، دو عدد کنتاکتور برق شهری و اضطراری دارد. در شرایط عادی، یعنی زمانی که با قطعی برق مواجه نیستیم، برد تابلو چنج اور، دستور به تامین برق شهری را به صورت خودکار می دهد. اما به هنگام رفتن ناگهانی برق، برد تابلو چنچ اور، به موتور برق فرمان روشن شدن می دهد. پس از دریافت پالس و اطمینان از روشن شدن خودکار موتور برق، تابلو برد با ارسال فرمان، منجر به کارکردن کنتاکتور برق اضطراری می شود. پس از آن، برق ساختمان تامین می شود.

کلید کنتاکتور تابلو کنترل

درصورت نبود ATS روی یک موتور برق، نیازی به حضور تابلو چنچ اور نیست. چراکه موتور برق به صورت اتوماتیک روشن نمی شود. در این شرایط پس از قطعی برق، کاربر باید به صورت دستی، پریز تابلو کنترل را خارج کرده و به موتور برق به صورت مستقیم متصل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا