راهنمای انتخاب

نکات مهم و ضروری برای انتخاب موتور برق جوشکاری

موتور برق جوشکاری چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

یک موتور برق جوشکاری، ویژگی ها و مشخصاتی دارد که هر فرد فعال در حوزه صنعت جوشکاری باید با آن ها آشنایی داشته باشد. معمولا جوشکاری در فضای آزاد انجام می گیرد که دسترسی به برق را کمی دشوار می کند. به همین دلیل، تامین برق اینورتر جوشکاری، توسط موتور برق انجام می شود. یک موتور برق با تامین برق سه فاز و تک فاز، بسته به نیاز کاربر، برق مورد نیاز را برای راه اندازی دستگاه جوش فراهم می کند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با ویژگی های موتور برق مناسب برای جوشکاری آشنا کنیم. با مجله ی آبیاران همراه باشید.

بدترین اتفاقی که ممکن است برای یک جوشکار بیافتد، قطع شدن ناگهانی برق یا نبود آن است. این احتمال نیز وجود دارد که از یک فیوز معیوب برای تامین برق استفاده شود که در نهایت منجر به خرابی دستگاه جوشکاری گردد. در این شرایط، به جای رفتن به سراغ یک منبع برق دیگر که باز هم احتمال کارکرد درست را ندارد، می توان با خرید یک موتور برق سه فاز یا تک فاز با توجه به نیاز خود، برق مورد نیازتان را تامین کنید. اما موتور برق مناسب برای جوشکاری چه ویژگی هایی دارد؟

موتور برق مناسب برای جوشکاری

ویژگی های یک موتور برق جوشکاری

موتور برق جوشکاری باید ویژگی هایی داشته باشد که کاربر در حین کار نیازی به نگرانی از بابت قطع برق نداشته باشد. اگر جوشکار هستید و ساعات طولانی مدتی را به عمل جوشکاری می پردازید، بهتر است دستگاهی را انتخاب کنید که باک آن ظرفیت کافی داشته باشد. هرچه باک سوخت ظرفیت بیشتری داشته باشد، نیازی به تجدید سوخت به صورت مکرر نخواهید داشت.

معمولا تمامی موتور برق ها حدود ۷ الی ۸ ساعت به صورت مداوم کار می کنند. به طوری که پس از ۸ ساعت کارکرد، باید ۱ الی ۲ ساعت به دستگاه استراحت دهید تا دچار استهلاک نشود. اما اگر بیشتر از ۷ الی ۸ ساعت برق نیاز دارید می توانید به سراغ موتور برق لانسین بروید. ژنراتور برق لانسین ساعات طولانی تری را نسبت به سایر موتور برق ها کار می کنند. اما در طولانی مدت، عمر دستگاه کاهش می یابد.

جوشکاری با موتور جوش بهتر است یا موتور برق؟

معمولا برای جوشکاری و تامین برق آن، از یک دستگاه موتور جوش استفاده می شود. موتور جوش، خود به تنهایی برق مورد نیاز برای جوشکاری را تامین می کند؛ چراکه دارای یک موتور الکتریکی و ژنراتور است. ژنراتور به کار رفته در موتور جوش، از نوع C است و به وسیله ی آمپراژهای ثابت و سیار ساخته شده است.

یک موتور جوش، تنها برای جوشکاری استفاده می شود و کاربرد دیگری ندارد. بنابراین ممکن است در محلی که قرار است عملیات جوشکاری انجام گیرد؛ به تامین برق برای چراغ یا سایر تجهیزات روشنایی نیز احتیاج داشته باشید. اگر از یک موتور جوش استفاده کنید، این امر امکان پذیر نخواهد بود.

کدام موتور برق برای جوشکاری مناسب است؟

استفاده از یک موتور برق برای تامین جریان الکتریسیته دستگاه جوشکاری، استخراج ارز دیجیتال، استفاده در منازل و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. یک موتور برق برای ماینر یکی از مقالات محبوب در آبیاران است که در صورت علاقه می توانید آن را مطالعه کنید.

فرض کنید برای جوشکاری در یک محل، هیچ برقی جهت تامین روشنایی محل مورد نظر وجود ندارد. در این صورت کار در تاریکی برای جوشکار مشکل ساز خواهد بود. اگر به جای یک موتور جوش، از موتور برق جوشکاری برای تامین جریان الکتریسیته استفاده شود، جوشکار می تواند روشنایی محل کار خود را نیز علاوه بر دستگاه جوش، بدون دردسر تامین کند.

ویژگی دوم موتور برق مناسب برای جوشکاری، داشتن چرخ و دسته است تا در حین کار به راحتی کاربر با کشیدن موتور برق آن را جابه جا کند.

مقالات بیشتر: نحوه تشخیص سیم پیچ موتور برق

عملیات جوشکاری در سه محیط یعنی در زیر آب، فضا و فضای باز انجام می گیرد. بنابراین شما نیازمند خرید یک موتور برق جوشکاری هستید که حمل آن آسان باشد و برای جابجایی و بردن به مکان های مختلف دردسرساز نباشد.

سومین ویژگی نوع فاز موتور برق جوشکاری است که در ادامه به صورت کامل به آن پرداخته ایم.

معمولا دو سوکت خروجی AC و DC روی موتور برق وجود دارد. از خروجی AC در موتور برق تک فاز، می توانید ولتاژ ۲۲۰ دریافت کنید. این در حالی است که در موتور برق سه فاز، خروجی AC، ولتاژی برابر با ۴۰۰ فراهم می کند. قبل از خرید یک موتور برق جوشکاری، دقت کنید که حتما یک خروجی AC روی موتور برق وجود داشته باشد.

بهترین موتور برق برای جوشکاری

انتخاب بهترین موتور برق برای جوشکاری به دو عامل بستگی دارد. توان و میزان صدای تولیدی. اگر از موتور برق مناسب برای جوشکاری در فضای آزاد استفاده می کنید می توانید موتور برق avr دار خریداری کنید. اما اگر محل کار شما عمدتا مسکونی یا تجاری است، از موتور برق اینورتری استفاده کنید. البته بیشتر موتور برق های اینورتر دار توان تولید برق آن ها کم است. به این منظور می توانید به سراغ موتور برق هیوندای ۶ کیلووات اینورتردار بروید که با سوخت بنزین کار می کند.

قیمت موتور برق تک فاز مناسب جوشکاری

موتور برق

قیمت (تومان)

موتور برق ۷.۵ کیلووات گازوئیلی جنسیس

۳۱,۲۵۰,۰۰۰

موتور برق گازوئیلی هیوندای ۶ کیلووات

۴۲,۹۰۰,۰۰۰

موتور برق ۵.۵ کیلووات گازوئیلی جنسیس

۲۷,۵۰۰,۰۰۰

موتور برق دیزلی کاما ۵ کیلووات

۳۲,۰۰۰,۰۰۰

موتور برق دیزلی لوبن ۵ کیلووات

۲۵,۵۰۰,۰۰۰

موتور برق دیزلی هیوندای ۵.۵ کیلووات

۳۸,۰۰۰,۰۰۰

موتور برق ۵.۵ کیلووات بنزینی جنسیس

۲۲,۵۰۰,۰۰۰

موتور برق ۸.۵ کیلووات بنزینی جنسیس

۳۱,۲۵۰,۰۰۰

موتور برق بنزینی جیانگ دانگ ۵ کیلووات

۲۲,۰۰۰,۰۰۰

موتور برق بنزینی لانسین ۵ کیلووات

۳۱,۵۰۰,۰۰۰

موتور برق بنزینی استریم ۵.۵ کیلووات

۲۶,۰۰۰,۰۰۰

موتور برق بنزینی ارما ۶ کیلووات

۲۸,۵۰۰,۰۰۰

موتور برق بنزینی هیوندای ۶ کیلووات

۳۱,۳۵۰,۰۰۰

موتور برق بنزینی هیوندای ۶.۵ کیلووات

۳۲,۳۰۰,۰۰۰

موتور برق اینورتر هیوندای ۶.۶ کیلووات بنزینی

۷۹,۹۵۰,۰۰۰

موتور برق ۸.۵ کیلووات دوگانه سوز جنسیس

۳۶,۲۵۰,۰۰۰

قیمت موتور برق سه فاز برای جوشکاری

موتور برق

قیمت (تومان)

موتور برق ۱۰.۵ کیلووات جنسیس

۷۵,۰۰۰,۰۰۰

موتور برق ۱۹ کیلووات جنسیس

۱۱۱,۲۵۰,۰۰۰

کدام موتور برق برای جوشکاری مناسب است؟

یک موتور برق زمانی برای جوشکاری مناسب است که بتواند بهترین عملکرد را در عین کارایی بالا ارائه دهد. هرچه موتوربرق جوشکاری توان بالا داشته

موتور برق برای جوشکاری باید چند وات باشد؟

پیش از خرید یک موتور برق جوشکاری، به توان تولیدی آن دقت کنید. معمولا برای تامین برق جوشکاری موتور برق را در بازه ی ۵ الی ۷ یا ۸ کیلووات انتخاب می کنند. یک موتور برق تکفاز برای جوشکاری، در بازه ۵ الی ۸ کیلووات گزینه ای مناسب است. این درحالی است که موتور برق سه فاز مناسب برای جوشکاری باید بالای ۱۰ کیلووات باشد تا بتواند عملکرد مناسبی ارائه کند.

پیشنهاد می شود برای خرید بهترین موتور برق در بازار که مقرون به صرفه باشد، مقاله بهترین موتور برق در بازار را مطالعه کنید.

دومین عامل برای انتخاب و خرید یک موتور برق جوشکاری، میزان صدای تولیدی است. اگر محیط کار شما یک منطقه مسکونی محسوب می شود، خرید موتور برق بی صدا برای تامین برق مصرفی خود گزینه ای ایده آل است. در غیر این صورت می توانید به سراغ تهیه موتور برق بدون اتاقک سایلنت بروید.

حداقل توان موتور برق برای جوشکاری

همانطور که گفتیم، حداقل توانی که برای موتور برق جوشکاری نیاز است، به نوع فاز موتور برق شما بستگی دارد. اگر به دنبال خرید یک موتور برق تک فاز برای جوشکاری هستید؛ حداقل توان موتور برق برای جوشکاری ۵ کیلووات است. اما اگر به دنبال خرید یک موتور برق سه فاز هستید، یک موتور برق با حداقل توان ۱۰ کیلوواتی باید انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

    1. سلام ممنون. بله حتما در روزهای آینده نمونه های خوب موتور برق جوشکاری رو براتون معرفی می کنیم.

    1. سلام و عرض ادب جناب، توان دستگاه حدود ۷ الی ۸ کیلووات باشه کفایت می کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا