تعمیرات و نگهداری

روش های خرید دیزل ژنراتور دست دوم؛ فاکتورهای انتخاب و خرید

دیزل ژنراتور دست دوم به دلیل قیمت پایین‌تر نسبت به نمونه‌های نو، طرفداران خاص خود را دارند. درحالت عمومی، درصورت داشتن شرایط لازم برای تهیه دیزل ژنراتور نو و آکبند، بهتر است تا جای ممکن به سراغ خرید دیزل ژنراتور دست دوم نروید. اگر به هیچ عنوان این امکان برای شما وجود ندارد، می‌توانید با مطالعه روش های زیر که در ادامه توضیح داده می شود انتخاب درست تری داشته باشید.

خرید دیزل ژنراتور دست دوم می‌تواند گزینه‌ای اقتصادی برای تأمین برق اضطراری یا مستقل باشد. با این حال، قبل از خرید، باید به چند نکته توجه کنید تا از خریدی مطمئن و بهینه بهره‌مند شوید.

بررسی وضعیت فیزیکی و عملکردی

از آنجایی که دیزل ژنراتورهای کارکرده ممکن است مدت طولانی مورد استفاده قرار گرفته باشند، این امکان وجود دارد که معیوب بوده یا دچار شکستگی در بعضی قسمت ها شده باشند. همچنین این احتمال وجود دارد که موتور دستگاه به خوبی کار نکند. بنابراین برای اطمینان می‌بایست طبق دو روش زیر عمل کنید.

  • بررسی وضعیت ظاهری: تمامی بخش های دیزل ژنراتور را به‌دقت بررسی کنید. از وجود زنگ‌زدگی، شکستگی، نشتی روغن یا سوخت و هر گونه آسیب فیزیکی اطمینان حاصل کنید.
  • آزمایش عملی دیزل ژنراتور دست دوم: در صورت امکان، دستگاه را روشن کرده و به عملکرد آن دقت کنید. صدای موتور و کارکرد آن را بررسی کنید.

خرید دیزل ژنراتور دست دوم

سابقه تعمیر و نگهداری

هر دیزل ژنراتور باید با توجه به ساعات کارکرد دستگاه به صورت دوره‌ای بازبینی و سرویس شود. درصورتی که به موقع این عمل انجام نگیرد ممکن است بعدها عملکرد دستگاه دچار اختلال شود. برای اطلاع از اینکه دستگاه به صورت منظم سرویس کاری شده یا خیر موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • دریافت گزارش نگهداری: از فروشنده درخواست کنید که تاریخچه تعمیرات و نگهداری دستگاه را ارائه دهد. این اطلاعات می‌تواند شامل تعویض روغن، تعمیرات اساسی و غیره باشند.
  • سرویس‌های انجام شده: بررسی کنید که تجهیزات چگونه و به چه مدت نگهداری شده‌اند.

مشخصات فنی

برای درنظرگرفتن توان و برق مورد نیازتان می بایست با مشخصات فنی دستگاهی که تهیه می‌کنید آشنا باشید. همچنین درخصوص اینکه موتور اصالتا ساخت کدام کشور است یا آلترناتور آن چینی یا اورجینال است، اطلاعات کافی داشته باشید. برند و مدل دستگاه بسیار مهم است و همچنین بایستی بدانید که دستگاه مناسب اقلیم محل استفاده است یا خیر. چراکه بعضی از برندهای دیزل ژنراتور برای شرایط آب و هوایی خاصی مناسب هستند.

  • قدرت و ظرفیت: مطمئن شوید که دیزل ژنراتور انتخابی توان مورد نیاز شما را تأمین می‌کند. نیازهای خود را برآورد کنید تا از کافی بودن قدرت ژنراتور اطمینان حاصل کنید.
  • مدل و برند: برندهای معتبر معمولاً دارای خدمات پس از فروش و دسترسی به قطعات یدکی مناسب توسط شرکت داخی تولید کننده هستند.

خرید دیزل ژنراتور دست دوم

قیمت و مقایسه

آنالیز و بررسی قیمت، بعد از بررسی تمامی موارد با درنظر گرفتن میزان کارکرد دستگاه، میزان سلامتی قطعات و بررسی اصالت برند تعیین می شود. همه موارد ذکر شده در بالا برای تعیین قیمت نهایی دستگاه موثر است. بهتر است برای خرید دیزل ژنراتور دست دوم به دنبال پایین ترین قیمت ممکن نباشید، چراکه ممکن است بعدها هزینه تعمیرات و نگهداری، ضررهای زیادی روی دوشتان بگذارد.

گارانتی و خدمات پس از فروش

معمولا دیزل ژنراتورهای کوپه فابریک بدون گارانتی از شرکت تولید کننده هستند اما گاها فروشندگان داخلی با سفارشی ساختن دستگاه برای عملکرد و ساعات با کارکرد مشخصی گارانتی شرکتی درنظر می‌گیرند. برای این منظور از فروشنده دیزل ژنراتور دست دوم درخصوص گارانتی حتما سوال کنید. معمولا برای دستگاه‌هایی که مدت طولانی استفاده شده‌اند، گارانتی باطل می‌شود. به طور معمول، گارانتی برای دستگاه‌های کاملا نو و شرکتی قابل اجرا است.

مشاوره با کارشناسان

برای انتخاب درست یک دیزل ژنراتور دست دوم، حتما از نظرات کارشناسان معتبر و معتمد که بی‌طرف هستند کمک بگیرید. این مشاوره می‌تواند در خصوص خرید دیزل ژنراتور نو یا کارکرده به شما کمک بسیاری کند تا در معرض خسارت قرار نگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا