عملکردها و اجزای تجهیزات

چه نوع موتور برق برای کفکش مناسب است؟

چه نوع موتور برق برای پمپ کفکش مناسب است؟

انتخاب و خرید موتور برق برای کفکش یکی از دغدغه های اصلی کاربران به حساب می آید. هر پمپ کفکش برای روشن شدن به الکتریسیته نیاز دارد. نکات انتخاب موتور برق مناسب برای کفکش را در ادامه بررسی می کند. هر خریداری برای تهیه یک موتور برق مناسب کفکش، ابتدا به سراغ توان تولیدی آن می رود و ممکن است در انتخاب کف کش مناسب خود به دچار معضلاتی شود.

هدف اصلی استفاده از موتور برق برای کفکش، تامین برق لازم برای پمپ کفکش است. پمپ کفکش برای روشن شدن برق بیشتری نسبت به کارکرد عادی خود مصرف می کند. این میزان از برق اضافی جهت غلبه بر حالت ایستایی و شروع به کار پمپ کفکش است. در ادامه به نحوه انتخاب موتور برق مناسب برای کفکش و خرید آن می پردازیم.

موتور برق مناسب برای کفکش

یکی از بااهمیت ترین مواردی که برای خرید موتور برق کفکش باید به آن توجه کرد، نوع دستگاه و سوخت مصرفی است. موتور به کار رفته در موتور برق اگر گازوئیلی باشد، به مراتب بهتر است.

موتور دیزلی نسبت به سایر مدل ها کارکرد طولانی مدت تری دارد و سوخت آن ارزان تر است. اما موتور برق بنزینی قیمت کمتری دارد. معمولا برای استفاده در ساعات کارکرد طولانی تر از یک مولد برق، به سراغ موتور برق دیزلی می روند.

موتور برق مناسب برای کفکش

محاسبه توان موتور برق برای کفکش

میزان توان مورد نیاز موتور برق برای روشن کردن یک کفکش که در زبان انگلیسی به آن submersible گفته می شود، حدود ۱.۷ برابر بیشتر از توان معمولی یا استندبای کفکش نیاز است. بنابراین در خرید موتور برق برای کفکش، حتما این نکته را در نظر بگیرید که یک دستگاه با توان بیشتری خریداری کنید. برای مثال فرض کنید توان پمپ کفکش شما ۰.۷۵ کیلووات است. بنابراین توان مصرفی کفکش برای روشن شدن حدود ۱ کیلووات خواهد بود. اما موتور برق خریداری شده باید توانی حداقل ۳ کیلووات داشته باشد تا بتواند در طولانی مدت برق مورد نیاز کفکش را تامین کند. البته این به معنی حداقل توان واقعی ۲.۵ کیلووات است که برای کفکش در نظر گرفته می شود.

این نکته را نیز در نظر بگیرید که توان نوشته شده بر روی پلاک موتور برق، توان اسمی دستگاه است و بیشتر از توان واقعی آن است. یک موتور برق با توان ۳.۵ کیلووات، پس از روشن کردن و حدود چند دقیقه بعد، با توان واقعی خود شروع به کار می کند.

برای ارائه ی بهترین عملکرد و جلوگیری از خرابی های های احتمالی، موتور برق را پیش از اتصال به کفکش روشن کنید. برای خاموش کردن نیز ابتدا کفکش را خاموش و سپس به سراغ خاموش کردن موتور برق بروید تا از این طریق پمپ کفکش دچار خرابی نشود.

البته میزان مصرف برق پمپ کفکش به نوع پمپ نیز بستگی دارد. پمپ کفکش بر حسب نوع ممکن است میزان برق بیشتر یا کمتری را بطلبد. به همین دلیل حتما باید قبل از خرید با یک کارشناس مشورت کنید.

محاسبه توان موتور برق برای کفکش

لیست موتور برق های مناسب کفکش

در این جدول، تطابق بین پمپ‌های کفکش مختلف و موتور برق بنزینی جنسیس مدل BS3500E ارائه شده است:

ردیف

پمپ کفکش

موتور برق

سازگار بودن

۱

پمپ کفکش پدرولو مدل TOP MULTI-II موتور برق ۳ کیلووات بنزینی جنسیس مدل BS3500E سازگار است

۲

پمپ کفکش استریم مدل SQD1.5-32-0.75 موتور برق ۳ کیلووات بنزینی جنسیس مدل BS3500E سازگار است

۳

پمپ کفکش استریم فلوتردار مدل SQD1.5-32-0.75F موتور برق ۳ کیلووات بنزینی جنسیس مدل BS3500E سازگار است

۴

پمپ کفکش استریم خروجی بالا مدل SQD10-16-0.75 موتور برق ۳ کیلووات بنزینی جنسیس مدل BS3500E سازگار است

۵

پمپ کف کش استیل لوارا مدل

Lowara Pump DIWA-11/B

موتور برق ۳ کیلووات بنزینی جنسیس مدل BS3500E سازگار است

اجزای پمپ کفکش

یک پمپ کفکش دارای قطعه ای اصلی با نام الکتروموتور است. موتور الکتریکی عملکردی دقیقا برعکس موتور برق دارد. به این صورت که الکتروموتور برای شروع به کار باید برق مصرف کند.

این درحالی است که موتور به کار رفته در موتور برق برای کفکش برای چرخش خود از سوخت های فسیلی استفاده می کند و انرژی مکانیکی اش در نهایت به تولید برق در ژنراتور منجر می شود.

تنها اقدامی که کاربر نیاز است تا برق کفکش را تامین کند، اتصال این دو دستگاه از طریق کابل رابط است که به یکی از خروجی های روی موتور برق متصل می شود.

سپس جهت تامین سوخت موتور برق برای کفکش نیز باید از سوخت های فسیلی استفاده کنید. اگر موتور برق کفکش بنزینی است، از بنزین و اگر دیزلی است از گازوئیل جهت تامین انرژی استفاده می شود.

اجزای موتور الکتریکی پمپ کفکش

نتیجه گیری

برای انتخاب بهترین موتور برق برای کفکش خود، ضروری است تا ابتدا نیازها و استفاده‌ های خود را به دقت مشخص کنید. با توجه به ابعاد محل استفاده، نوع کف سطحی، و نیاز به قدرت موتور، می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کرده و عملکرد بهینه را تجربه کنید.

همچنین، توصیه می‌شود تا به موتورهایی با کارایی انرژی بالا، موتورهای با کنترل سرعت متغیر، و محصولات از تولیدکنندگان با سابقه معتبر توجه کنید. با انجام این مراحل و توجه به راهنمایی‌های ارائه شده، مطمئناً می‌توانید موتور برق مناسبی را برای کفکش خود انتخاب کرده و از کارایی بیشتر و طول عمر بیشتری بهره‌مند شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا